BORSA D'INSTRUMENTISTES

CAMERATA GRANADOS

BORSA

d'instrumentistes

CAMERATA GRANADOS

CONVOCATÒRIA I BASES

Borsa d'instrumentistes

Camerata Granados és un ensemble simfònic de titularitat privada de recent creació impulsada pel jove director d’orquestra lleidatà Pau Romero-Andreu. Té la finalitat de posar en valor el talent jove i donar-li l’oportunitat de tenir una experiència professional i remunerada.

Convocatòria

La convocatòria present té per objectiu la provisió de músics col·laboradors per a Camerata Granados i s’ajustarà als principis d’igualtat, capacitat i mèrits. 

Instruments convocats

Requisits

  • Haver nascut entre el 1992 i el 2006, tenir la majoria d’edat abans del 30 de setembre del 2024.
  • Estar en situació que permiti la contractació laboral a Espanya. 
  • Estar cursant o haver finalitzat els estudis superiors d’interpretació de l’instrument.

Sol·licituds

Les sol·licituds d’inscripció es faràn a través d’aquest formulari

No es tindrà en compte cap altra via d’inscripció que no sigui el formulari indicat. 

Terminis

El termini d’inscripcions estarà obert entre el dilluns 8 de juliol i el dilluns 16 de setembre, ambdós inclosos.

Camerata Granados informarà els aspirants seleccionats per a formar part de la borsa d’instrumentistes a partir del 7 d’octubre.

Procés de selecció

TRIBUNAL

El tribunal de selecció serà designat per Camerata Granados.

VÍDEO/S A PRESENTAR

Es podrà lliurar un sol vídeo o dos vídeos segons el que es detalla:

  • Interpretació d’1 obra representativa del repertori de l’instrument (només l’exposició del concert). 

  • Interpretació de 3 passatges d’orquestra.

El vídeo no pot ser d’una actuació anterior.

INDICACIONS PER A L’ENREGRISTRAMENT

  • La gravació del vídeo s’ha d’iniciar amb una presentació, indicant nom i cognoms, i la motivació per la qual es presenta a la borsa. En cas de presentar dos vídeos, un per l’obra i l’altra per passatges, el vídeo de l’obra haurà de tenir aquesta informació.

  • El vídeo de l’obra es pot realitzar amb o sense acompanyament de piano.

  • Si es realitza la gravació des d’un telèfon mòbil, s’ha d’utilitzar la càmera del darrere, en posició horitzontal i assegurar-se que no es cobreix el micròfon del dispositiu durant la gravació.

  • Tant si està de peu com assegut,  l’instrumentista s’ha de veure de cos sencer en el vídeo.

  • El format de vídeo admès és un enllaç a YouTube ocult (ni privat ni públic). No s’acceptarà qualsevol altre format.

  • Cal fer constar l’enllaç del vídeo a l’espai corresponent del formulari

Repertori

Els aspirants han d’interpretar el concert i els fragments orquestrals següents:

FLAUTA (Orchester Probespiel. Edition Peters)

W. A. Mozart: Concert per a flauta n. 1 en Sol Major, KV. 313

  • Beethoven. Simfonia 3: IV mov (finale): compassos 171-198.
  • Beethoven. Ouverture zu Leonore
  • Debussy. Preludi a la migdiada d’un faune. Del començament a xifra 3

OBOÈ (Orchester Probespiel. Edition Peters)

W. A. Mozart: Concert per a oboè en Do major, KV 314

  • Brahms. Concert per a violí, 2n moviment
  • Ravel. Le tombeau de Couperin, Prelude i minuet
  • Beethoven. Simfonia n. 3 “Heroica”, 2n moviment

CLARINET (Orchester Probespiel. Edition Peters)

W. A. Mozart: Concert per a clarinet en La Major, K. 622

  • Mendelssohn. Obertura Les Hèbrides. De c. 202 a c. 217 (Clarinet 1)
  • Mendelssohn. Ein Sommernachtstraum. Scherzo (Clarinet 1)
  • Beethoven. Simfonia n. 6 “Pastoral”, 1r moviment

FAGOT (Orchester Probespiel. Edition Peters)

W. A. Mozart. Concert per a fagot en Si b Major, K. 191

  • Mozart. Les noces de Fígaro. Obertura (Presto)
  • Ravel. Boléro
  • Tchaikovsky. Simfonia n. 4 (2n mov.)

TROMPA (Orchester Probespiel. Edition Peters)

W. A. Mozart. Concert per a trompa n. 2, 3 o 4

  • Tchaikovsky. Simfonia 5 Op. 64. 2n Mvt (Trompa 1)
  • Strauss. “Ein Heldenleben”, Op. 40 fins al 2 d’assaig (Trompa 1)
  • Mahler Simfonia n.1. Mov 1, des de 8 compassos abans 2 fins 3 (Trompa 1)

TROMPETA (Orchester Probespiel. Edition Peters)

J. Haydn. Concert per a trompeta en Mi b Major

  • Mahler. Simfonia n. 5 (1r mov.)
  • Stravinsky Petrushka (135 a 143)
  • Bartók. Concerto for Orchestra (5è mov, trompeta 2)

VIOLÍ (Orchester Probespiel Band 2. Edition Schott)

W. A. Mozart. Concert per a violí n. 4 o 5: 1r mov

  • Strauss: Don Juan (violí I)
  • ⁠Mozart. Simfonia n. 39 in Mi b Major, KV 543: 4t mov (violí I)
  • Bruckner: Simfonia n. 9: 3r mov (violí 2)

VIOLA (Orchester Probespiel. Edition Schott)

C. Stamitz. Concert per a viola en Re Major, op. 1

  • Strauss, Don Quixot del num 14 al 18 d’assaig i del 26 al 34.
  • Ein sommernachtstraum, Mendelssohn (1r Satz: Scherzo)
  • ⁠Brahms. Simfonia n. 3: 1r mov

VIOLONCEL (Orchester Probespiel. Edition Schott)

J. Haydn. Concert per a violoncel n. 2 en Re Major

  • Beethoven. 5a simfonia: 2n mov
  • Brahms. Simfonia n. 2: 2n mov
  • Strauss: Don Juan

CONTRABAIX (Orchester Probespiel. Edition Schott)

C. D. von Dittersdorf: Concert per a contrabaix en Mi Major

  • Beethoven. Simfonia n. 5: 3r mov (amb trio)
  • Mozart. Simfonia n.40: 1r mov.
  • Strauss: Ein Heldenleben